Pełne wdzięku kobiety i dziewczęta w narodowym stroju Áo Dài są symbolem Wietnamu. Obok Áo Dài istnieje jeszcze jedna niezbędna część kobiecej garderoby – Áo Yếm.

Wietnam | Kobiece okrycie wierzchnie zwane Áo Yếm Wietnam | Kobiece okrycie wierzchnie zwane Áo Yếm (by C. Karras)

 

Áo Yếm – symbol kobiecości

Do początku XX wieku Yếm było noszone przez kobiety i dziewczęta wszystkich klas i warstw. Na co dzień noszono zwykle brązowe Yếm na wsi i białe w miastach. Różnokolorowe ubierano z okazji świąt, uroczystości i specjalnych okazji.

Áo Yếm było i jest symbolem wdzięku i kobiecości. Doskonale podkreśla urodę wietnamskich kobiet. Kiedy we współczesnym Wietnamie forsowany był zachodni biustonosz, Áo Yếm zostało trochę zapomniane. Na szczęście, dzięki młodym projektantom, Áo Yếm wchodzi na nowo do damskiej mody i staje się coraz bardziej popularne. Jest to strój bardzo kobiecy i czarujący, a także praktyczny – nadaje się na każdą okazję, zwłaszcza w upalne dni.

Wietnam | Moda na noszenie Áo Yếm powracaWietnam | Moda na noszenie Áo Yếm powraca (by C. Karras)

 

Zainteresują Cię również

2011 – rok Kota czy Królika? 2011 – rok Kota czy Królika?
Jeśli chodzi o to, które zwierzę – według chińskiej tradycji – obejmowało patronat nad rokiem 2011, w mediach pojawiały się różne...
Tet Doan Ngo – jedno z najważniejszych świąt w Wietnamie Tet Doan Ngo – jedno z najważniejszych świąt w Wietnamie
Święto Tết Đoan Ngọ przypada w czasie letniego przesilenia dnia z nocą i rozpoczyna sie piątego dnia piątego miesiąca księżycowego...
Dang Thai Son gościem Jubileuszowego koncertu Filharmonii Narodowej w Warszawie Dang Thai Son gościem Jubileuszowego koncertu Filharmonii Narodowej w Warszawie
W minioną sobotę odbył się uroczysty koncert jubileuszowy, zorganizowany z okazji 110 rocznicy istnienia Filharmonii Narodowej w...
Studia Azjatyckie w Collegium Civitas Studia Azjatyckie w Collegium Civitas
Znajomość innych kultur to klucz do sukcesu w relacjach biznesowych, politycznych i społecznych. Collegium Civitas kształci między...

(wg C. Karras)